Motoren
In 1979, dat was in de tijd dat je nog met een proefrijbewijs en een L-etje aan je nummerplaat de weg op mocht, ben ik begonnen op een Jawa 350 Oilmaster.
Nadat deze een aantal keren de geest had gegeven ben ik overgestapt naar een Honda 400 Four om deze na het behalen van het rijbewijs in te ruilen voor een Honda Goldwing K1, zo een met echte Vetter kuip.
Aangezien deze al snel de nodige technische problemen gaf en Harry Meijer de plaatselijke BMW dealer op nog geen 2 km van huis verwijderd zat, was de keuze voor een BMW in 1981 niet heel verrassend.
Na diverse BMW’s te hebben gereden heb ik in 2007 een R1200 GS Adventure aangeschaft.
17 jaar en vele km's verder bevalt deze nog steeds uitstekend en zal voorlopig dus ook niet ingeruild worden voor wat anders.
Monique heeft haar eerste motor al tijdens haar motorrijlessen in 2013 aangeschaft. Een Suzuki GS500E uit 1991 in haar favoriete kleur; turquoise. Dit was een mooie opstapper maar er mankeerde toch wel het een en ander aan.
In 2014 heeft ze besloten deze aan de kant te zetten en een mooie BMW F650 GS aan te schaffen. De keus voor een GS was uiteraard niet geheel toevallig gezien de reizen die we nog in het vooruitzicht hebben.
BMW F650 GS
In eerste instantie had Monique een Suzuki GS500E aangeschaft, ook een "GS" maar toch de GS die ze graag wilde. Het duurde dan ook niet lang of Monique wilde toch ook naar een echte GS gaan kijken. In 2014 werd een .....................
BMW R1200 GSA
Na vele korte en lange reizen te hebben gemaakt op mijn vorige motor, een BMW K1100LT, was ik op zoek naar een motor die ging passen in de reizen die ik wilde gaan maken, meer buiten de gebaande paden. Mede geïnspireerd .....................
BMW K1100 LT
Er is een spreekwoord; Oude liefde roest niet. En dat klopt, veel roest zat er niet op maar na jaren bij iemand in de tuin te hebben gestaan was hij in ieder geval niet nieuw meer. Voor €100 kon ik het niet laten deze te kopen met de intentie .....................